Louise de Blécourt   Created with Sketch.  louise@blecourtdesignmanagement.nl   Created with Sketch.   +31 620 199 639

[unex_ce_button id="content_f31sxbazn,column_content_kwunz1900" button_text_color="#ffffff" button_font="regular" button_font_size="24px" button_width="auto" button_alignment="left" button_text_spacing="1px" button_bg_color="#ff7800" button_padding="0" button_border_width="0px" button_border_color="#000000" button_border_radius="0px" button_text_hover_color="#000000" button_text_spacing_hover="1px" button_bg_hover_color="#ff7800" button_border_hover_color="#000000" button_link="https://blecourtdesignmanagement.nl/en/designmanagement-2/" button_link_type="url" button_link_target="_self" has_container="" in_column="1"]Designmanagement[/ce_button]

Platform toont ware identiteit

Een stand op een beurs is een platform voor een organisatie. Op dit platform komen alle lijnen bij elkaar en toont zij haar ware gezicht: in vorm, inrichting, producten en gedrag. Het is een totaalbeleving van de identiteit van een organisatie.

Op de NOT (Nationale Onderwijstentoonstelling) in 2005 zijn de stands van Wolters-Noordhoff (huidige Noordhoff Uitgevers) en EPN door Louise gemanaged. Beide stands stonden enerzijds op zichzelf gepositioneerd en anderzijds versterkten zij elkaar. Vooraf zijn alle organisatieonderdelen betrokken bij het proces om tot de performance op de beurs zelf te komen. Uitgangspunten en targets werden geformuleerd, alles werd in stelling gebracht.

De beursdeelname was een groot succes, leverde gratis publiciteit in de pers, enthousiaste reacties van bezoekers en mede standhouders, uiteraard jaloerse blikken van concurrenten en zelfs een bezoek van een prins op de stand terwijl deze stand niet in de doorgaande looproute van de prins lag. Dat was te danken aan de aantrekkingskracht van de combinatie van beide stands die de gang naar dat pad interessanter maakte.

Voor de beurs waren tevens een aantal nieuwe producten gereed ter presentatie evenals de nieuwe lijn van catalogi. De nieuwe lijn voor catalogi had Louise als project volledig gestandaardiseerd, gevisualiseerd en gedigitaliseerd, waardoor deze zowel in druk als op de vernieuwde website ontsloten werden.

De voorbereidingen en de performance op de beurs zelf hebben gezorgd voor trots, voor meer interne uitwisseling van kennis en opstart van samenwerking tussen verschillende business units. Een beursdeelname kan dus ook intern een enorme boost geven.

Voor de stands werkte ik zeer prettig samen met Artica.
En voor de catalogi (printing on demand en digitaal) werkte ik zeer prettig samen met Gertrude Lok (toen werkzaam bij Fabrique) en fotograaf Edwin Walvisch.

Schets van de twee stands.

Bovenaanzicht van de twee stands.

De tas waar alle andere tassen in verdwenen leverde gratis publiciteit op 🙂

Prins Constantijn op bezoek op de EPN stand.